onsdag 9 april 2014

Vilken bra dag!

Jag vet inte hur jag lyckades ha så pass bra självkontroll, men jag vände i alla fall tillbaka min sömnrytm igår och sov helt underbart bra inatt. Jag vaknade till och med 1½ timme innan väckarklockan i morse. Då läste jag ett sms från Sussi om att hoppa över plugget idag och köra imorgon istället. Fine by me! Motivationen att skriva meritportföljen låg ungefär på noll så det var bara att tacka. Kollade mejlen och såg att värdmamman hade skrivit. Idag skickade hon bilder från när lillpojken fyllde 20 månader för ett par dagar sedan. De hade umgåtts med hans farmor och varit till ett science museum för barn vilket han hade älskat. Mamman skrev att hon kommer börja ladda upp bilder på deras Tumblr en gång i veckan så jag kan följa deras liv! Jag hittade några gamla videoklipp där från när pojken kryper, går, lär sig klättra upp för trappan, springer så fort med gåvagnen att mamman inte hänger med, gör the harlem shake och plankar, haha. Det är definitivt en familj med humor.

Nog för att jag är en nattuggla men även jag uppskattar att ha en hel dag på mig att vara produktiv. Jag kunde ta lång tid på mig att locka håret, äta god frukost i form av rostat bröd och provivas dryck apelsin/mango och se senaste avsnittet av "Saknad". Väldigt bra program som följer Missing Peoples arbete, kolla på SVT Play om ni har missat det.

Om någon timme är det dags för onlinemöte med CC då det var mer än ett år sedan jag var på det senaste. Känns lite onödigt då jag redan har koll på allt, men man vet ju aldrig om någon detalj kan ha trillat mellan stolarna. Dessutom får jag träffa andra au pairer samtidigt under mötet. Det enda jag oroar mig för nu är ekonomin. Under årets gång ska man spara pengar till sista resemånaden och övriga utflykter/resor man vill göra. Men samtidigt måste man betala skatt efter en viss tidsperiod (har ingen koll alls på hur det fungerar och jag verkar inte vara ensam om det). Jag har dessutom ett CSN-lån som ska börja betalas av efter ett halvår. Där kan man som tur är göra upp en betalningsplan i alla fall så förhoppningsvis är CSN förstående. Det verkar som att de flesta au pairer får det att gå ihop men jag fattar verkligen inte HUR!?!? Jag åker i slutet på juni och kan inte spara ihop mer pengar än jag har nu och det är inte direkt mycket. Men eftersom att det är fler än mig som åkt tidigare och klarat sig på ännu mindre pengar så har jag inga tvivel om att det kommer gå lika bra för mig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar