tisdag 15 april 2014

To-do list

Då var det min tur att fylla i och bocka av den långa listan. Har blivit klar med en del! 

[ ] Onlinevisum - ansökan (DS-160)
[ ] Ta foto för visumet
[ ] Betala visumavgiften
[ ] Beställa hem personbevis 120 - alla relationer
[ ] Få hem ett polisregisterutdrag på engelska
[ ] Fixa "Proof of funds" (Kontoutdrag från banken)
[ ] SEVIS-kvitto
[ ] Boka tid på Ambassaden
[ ] Genomför alla uppgifter i the pre-departure workbook  
[ ] Besöka amerikanska ambassaden
[ ] Få hem visumet
[ ] Förnya pass (Ska göra det imorgon) 
[ ] Köpa en adapter + grenuttagssladd
[ ] Köpa presenter till barnen i min värdfamilj
[ ] Köpa presenter till mina värdföräldrar
[x] Kopiera körkortet och skicka till CC
[ ] Kopiera passet
[x] Boka hälsoundersökning (Ska dit den 9 maj) 
[ ] Hälsoundersökning 
[ ] Göra TBC-test
[x] Betala avbeställningsskyddet till CC
[ ] Betala programavgiften och försäkringarna till CC
[ ] Skicka in slutbetyg från gymnasiet
[x] Polisregisterutdrag
[x] Skicka in agreement form till CC
[ ] Se till så att räkningar skickas via mejlen istället för post
[ ] Skriv packlista
[ ] Gå till tandläkaren (Undersökning den 6 maj)
[ ] Få flygbiljetten och flygtiderna 
[ ] Rensa garderoben
[ ] Medverka på online prep-workshop (Den 7 maj) 
[ ] Skriv klart receptbok
[ ] Lägg upp avbetalningsplan med CSN
[ ] Packa ner det mesta i rummet i flyttlådor
[ ] Skicka in papper för Internationellt körkort (Görs två veckor innan resan)
[ ] Kontakta flygbolaget/en för att bekräfta resa, tid och berätta att jag är lakto-ovo vegetarian om det serveras mat på flyget
[ ] Kolla bagagereglerna på respektive flyg 
[ ] Kontakta Au pair skolan och fråga om maten (Är vegetarian och allergiker)  
[ ] Växla pengar
[ ] Packa 

Tror det var allt jag behöver komma ihåg. Idag ska jag ta tag i det där med visumet och Ambassaden. Jag är ungefär lika förvirrad över det som alla andra au pairer. Så jag fick lov att bocka av lite småsaker på listan först för att rensa tankarna.

2 kommentarer:

  1. Sv: Vad roligt! Är du med i gruppen på facebook för alla som anländer den 23 juni? :) Det finns både ett event och en grupp :) Vad har du för barn? :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Jag såg det :) Låter som en toppenfamilj, kul att mamman är med och hjälper dig i början :)

    SvaraRadera