tisdag 22 april 2014

Fått mina flygtider!

Blev glatt förvånad idag när jag vaknade och såg att jag hade fått mina flygtider! De ska egentligen inte komma förrän om typ en månad men Cultural Care var extra snabba och bra! Så jag flyger härifrån den 23:e juni på eftermiddagen och eftersom att vi flyger "mot" tiden så landar vi i New York kl 19:00, amerikansk tid. Med andra ord så kommer min hjärna tro att klockan är 01:00 på natten. Det blir nog att bädda sängen och sova direkt gissar jag. Kommer vara på resande fot i ca 14 timmar eftersom att jag måste ta mig till Stockholm först och gå igenom hela incheckningen.

Jag gillar att CC skickar med namnen på personerna man ska flyga med. Vi blir sex au pairer totalt som åker med det här planet och två av dem har jag redan kontakt med via FB. Vi har, som så många andra au pairer, en grupp för de som kommer anlända på au pair skolan samma datum. De flesta i vår grupp är svenskar, danskar och tyskar! Kommer bli väldigt spännande att träffa resten av klassen. Jag läste någonstans att flest au pairer befinner sig på skolan under sommaren, så vi lär bli rätt många.

Så länge som jag har drömt om att bo på ett riktigt amerikanskt Campus-område... nu får jag äntligen göra det! Och så länge som jag har drömt om att plugga på college... under det här året får jag äntligen göra det! Jag har funderat mycket på vad jag ska lägga mina 6 credits på och återkommer alltid till fotografering. Men det finns så mycket att välja på!

1 kommentar:

  1. Sofie på gidde =D22 april 2014 kl. 20:14

    Men gud vad kul och spännande =D

    SvaraRadera