tisdag 1 april 2014

Då var bollen i rullning

Tre månader känns inte som så lång tid längre. CC ringde idag och ville bara bekräfta mina personuppgifter, resedatum och sådant. Tydligen så måste jag medverka på fler infomöten bara för att det var mer än ett år sedan som jag var på det första. Men den här gången kan jag göra det genom internet så det är ju skönt. Har redan koll på nästan varenda liten detalj känns det som. Har läst igenom papperna och hemsidan säkert 50 gånger vid det här laget. Ja, när man bara går och väntar på att hitta rätt värdfamilj så finns det mycket tid att drömma sig bort på ;)

Jag har kunnat ta det väldigt lugnt i flera månader men de sista tre månaderna kommer vara fyllda med skolarbeten och förberedelser inför Chicago. Eftersom att jag nu vet vart jag ska så har jag äntligen kunnat börja ta kontakt med andra au pairer som bor där. Jag har även fått kontakt med ett gäng tjejer som kommer befinna sig på Au pair skolan samtidigt som jag. Den enda svensken som jag än så länge vet kommer flyga från Arlanda är Jennifer. Så nu håller vi tummar och tår för att vi får åka med samma plan! Organisationerna brukar se till så att flera au pairer åker tillsammans vilket känns bra. Det är en lång resa, extra noggranna säkerhetskontroller när man ska in i USA, många nya intryck och människor att lära känna. Det är personalen på Boston-kontoret som bokar in en på flyget och jag hoppas jag får flyga på söndagen. Då får man en dags vila innan de långa lektionsdagarna drar igång. Dessutom så ser campus-området så fint ut på bilderna att jag gärna strosar runt där och fotar för fullt ett par timmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar