lördag 19 april 2014

Vegansk snackbox som passar alla!

Med tanke på hur ointresserad jag är av mode så är det underligt att jag har börjat läsa en modeblogg. Men jag tycker att Adaras blogg uppmuntrar annat än bara det som är "inne". Vaknar hon en dag och vill färga håret lila så gör hon det samma eftermiddag. Live and let live.

Jag vet inte om hon är vegetarian/vegan men för några dagar sedan så tipsade hon om en jättebra ny sak från www.vegmat.se. De har lanserat en Vegansk snackbox! Som vegan så måste man ju vara otroligt medveten om minsta lilla grej i innehållsbeskrivningar när det gäller mat, smink, kläder och allt möjligt och det är oerhört drygt att hålla reda på (är därför det tar evigheter för mig att bli vegan). Vegmat är medvetna om det här problemet och har därför tagit fram den här boxen för att underlätta övergången för såna som mig.

För bara 189 kr/månad (blev imponerad av hur billigt det är!) så får man en gång i månaden en låda hemskickad till sig med 7-10 produkter i. Det är dessutom fraktfritt. De skickar allt ifrån kakor, chips, smågodis, snackbars och drycker. Alla produkter är märkta av Djurens Rätt, de är 100% veganska och passar därmed även för personer som vill undvika laktos. Vissa av produkterna är dessutom glutenfria och ekologiska. Hade det inte varit för att jag ska till USA snart så hade jag beställt en prenumeration direkt. Det här är inte bra bara för oss som vill bli veganer, utan det är nyttigt för alla människor. Det skadar ju knappast en köttätare att äta veganskt liksom, haha. Så här är länken om du är intresserad... http://vegmat.se/butik/snackbox/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar