söndag 27 april 2014

Au pair bloggar jag följer - Del 1

Jag skrev en lista på vilka au pair bloggar jag följer för flera månader sedan. Listan har förlängts sedan dess och nu har jag dessutom lärt känna flera av dessa au pairer. Så det känns som rätt tillfälle att berätta lite om dem. Eftersom att jag inte kommer utesluta någon av alla dessa grymma bloggare så får det bli flera inlägg. Ni hittar länkarna till varje blogg ovanför bilderna!

byamanda.se

















Amanda, en 19-årig tjej som i början på juni flyttar till Burlingame, CA. Hon är en väldigt duktig fotograf som bloggar om allt från sina förberedelser inför USA till hur man gör de godaste och nyttigaste sortens pannkakor!


ahacksell.devote.se



















Angelica är 19 år och kommer från Örebro. I november 2013 bosatte hon sig hos en familj i Montclair, NJ. Där tar hon hand om två barn som är 6 och 8 år. En positiv och varm blogg där läsarna får följa upp- och nergångarna av att vara en au pair.


alexandraaupair.devote.se



















Alexandra är en härlig tjej som på ett öppet och ärligt sätt skriver om sin tid i Dallas, TX. Sedan januari 2014 har hon tagit hand om två tjejer på 8 och 10 år.


amandamariasvarld.wordpress.com



















19-åriga Amanda anlände i Seattle, WA mitt i en snöstorm. Men med hennes positiva attityd har hennes resa enbart verkat härlig! Hon tar hand om två små tjejer (om jag har förstått det rätt) och de hittar på allt från att baka chokladbollar, pyssla och åka på roliga utflykter tillsammans med andra au pairer och deras värdbarn.


annamarias.devote.se

















  

Säg hej till Anna! Hon är också från Västerås och kommer vara på au pair skolan samtidigt som mig. I hennes blogg hittar ni vackra bilder tagna av en student som pluggar in i det sista inför sin resa, precis som jag! Vi har pratat en del på Facebook och hon verkar jättegullig. Hon kommer att bo i Oxford, CT.


kajsanewyorkcity.blogg.se













Kajsa driver en blogg där power walks och två små gullungar står i centrum. Manhattan, NY verkar passa henne som handen i handsken och det uttrycker hon gärna genom intressanta och lättlästa inlägg.


aupairdaniella.blogg.se











  

En 19-årig göteborgare som numera bor på Long Island, NY. Hon är en go och söt tjej som tar hand om två lika söta barn. Hon laddar upp gott om härliga bilder både från vardagen med barnen och utelivet med vännerna.

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt att du länkade till min blogg! :D Ska bli så roligt att vi åker samtidigt!!

    SvaraRadera