måndag 7 april 2014

Små mästerverk

Ja käre värld... vet inte riktigt hur jag orkar hålla ögonen öppna just nu, men är illa tvungen. Har inte gått alls bra med att vända tillbaka sömnrytmen den här veckan, det har snarare bara blivit värre. Jag och Sussi var till förskolan i fredags och genomförde vår första uppgift till ex-arbetet med några av barnen. Det gick bra och vi fick intressanta resultat! Men jag kände mig hostig och sjuk redan innan vi ens hade gått därifrån. Imorgon ska vi dit igen för att göra uppgift 2. Nu när vi ska dit flera gånger och även börja skriva på våra meritportföljer så måste jag vara alert. Är därför glad att jag lyckades sova bara två timmar nu under förmiddagen så att jag förhoppningsvis kan somna rätt tid ikväll. Jag vet att jag kommer vara redo att gå in i väggen senare i eftermiddag och bara vilja kasta mig i sängen, men när jag väl har kommit över den svackan så får jag inte bli pigg igen (som så lätt sker med en nattuggla...).

Jag är en sådan person som heller inte kan sova om jag har för mycket osorterade saker i tankarna. Och nu efter att jag och familjen tackat ja till varandra så drunknade jag i små detaljer som ska fixas. Jag hade som sagt tidigare skrivit en lista på allt som skulle göras, men inte när eller hur. Vissa av sakerna har jag inte en aning om hur jag ska fixa eller vad det ens ÄR för något. Så istället för att sova efter en hel natt vid datorn så tog jag plötsligt tag i att skriva ett schema. Dag för dag - månad för månad - fram till den 23 juni. Jag gör så ganska ofta om jag har mycket att göra och känner att kalendern som bara visar en vecka åt gången inte är tillräcklig. Är skönt att få en överblick i ett word-dokument eller på ett stort papper. Så nu kan jag äntligen låta tankarna vila. Har precis skickat iväg ett mejl till CC om flera frågor som kommer reda ut åtminstone några av mina frågor. I'm on my way!

Grannbarnen lyste upp utegården under veckans soligaste dagar. Idag regnade det mesta bort, men som tur var så hann jag fånga deras mästerverk...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar