måndag 28 april 2014

Mina första presenter till värdfamiljen!

Igår köpte jag min första present till värdfamiljen. Det blev en gosedjurs-kanin från Dimoda (älskar den butiken). Den kostade 195 kr och är så mjuk och len. Hoppas och tror att lillpojken kommer gilla den. Själv skulle jag ha blivit överlycklig om jag fick en sån här när jag var två år! Den är rätt stor så det blir som en liten kompis åt honom.

När jag kom hem så googlade jag på "au pair bloggar presenter" och fick upp tips från en före detta au pair som heter Mathilda. Istället för att knappt ha nå idéer alls så hade jag plötsligt för många idéer! Jag älskar alla hennes tips och kommer åtminstone köpa några utav dem. Idag bollade jag samma tankar med Anna (som ska till USA samtidigt som mig) och det slutade med att jag sprang ner på stan. Ville så gärna hitta Lasse Åberg glas eller Kosta Boda glas. Det blev ingetdera! Hittade de här ursöta kopparna istället. Det kan inte bli mer svenskt än såhär. Kommer fylla kopparna med svenskt godis och ge till värdföräldrarna. De kostade 179 kr/styck på Cervera!

Värdpappans kopp med motiv av Pippi Långstrump, Herr Nilsson som sitter i kappsäcken full med pengar och Efraim Långstrump på sitt skepp Hoppetossa

Värdmammans kopp med motiv av hästen Lukas, drängen Alfred, Krösa-Maja, pigan Lina, Anton, Alma, lilla Ida, hönan Halta Lotta, Emil och katten Månsan

Andra saker som jag funderar på att köpa!
Children of the forest - 69 kr
Peter in Blueberry land - 78 kr
The children of Hat cottage - 121 kr
Swedish cakes and cookies - 88 kr
 Swedish traditions - 186 kr
That boy Emil - 103 kr
Nyfikna öron På gården - 78 kr
Sverigetröjor


3 kommentarer:

  1. Åh vilka fina muggar! De skulle jag också vilja ge till min värdfamilj :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de fina, bara att kila iväg till Cervera då :D

      Radera
  2. Åh vad fina de var! Tack för tipsen, ska börja köpa mina också :)

    SvaraRadera