söndag 20 april 2014

Två födelsedagar och ett album

Vilket fantastiskt väder vi har! Har varit ensam hemma hela påskhelgen för mina föräldrar är upp till Umeå och hälsar på syrran och under tiden har jag inte kunnat låta bli att se några avsnitt av Saltkråkan. Den serien är ju svensk sommar när den är som bäst. Idag var det meningen att jag och Sofie skulle ut till Björnön tidigt på morgonen men jag sov så dåligt på grund av värmen så det blev sovmorgon istället. Ska snart ge mig ut på en promenad! Igår slapp man stänga vinterjackan så idag kanske den får ryka helt.

Jag skickade med en present upp till Umeå då syrran fyllde 22 år i veckan! Det svåra med överraskningar är ju att hålla tyst om dem men nu får jag äntligen visa den. Jag beställde ett fotoalbum där man själv får arrangera bilderna och texterna precis hur som helst. Och sen trycker företaget upp bilderna på alla sidorna och skickar hem det till en. Väldigt smidigt! Lite skillnad från när man var liten och var tvungen att lägga in eller klistra in bilder i ett album som de hela tiden trillade ut från. Kvalitén på albumet och bilderna blev jättebra. Jag har beställt från ICA Foto tidigare och kan verkligen rekommendera dem! I Josefines album gjorde jag en tidslinje med bebisbilder fram tills idag när hon bor i Umeå med sin pojkvän. Slängde in nåt enstaka kända citat också då jag gillar sånt!


I helgen var det en till som fyllde år, nämligen min värdmamma! Känns lite fånigt att kalla henne mamma då jag ser på henne mer som en vän, men när jag är i Chicago så kan jag äntligen börja skriva hennes riktiga namn här på bloggen. Jag mejlade och önskade henne en bra födelsedag. Lovade att nästa år ska jag baka en födelsedagstårta till henne men tills vidare fick en bild på en tårta duga ;) Jag fick ett uppskattat svar tillbaka och hon berättade om sin dag som verkade ha varit lyckad! Nu är det bara tre veckor kvar tills de får sin lilla bebis också så vi går alla och trummar fingrarna lite ;) Jag är SÅÅ nyfiken på vad det är för en liten individ som jag ska få ta hand om.

2 kommentarer:

  1. Hej jag såg att du åker den 23/6, jag gör nämligen också det! :D

    SvaraRadera
  2. Här kommer ännu en kommentar men jag ser nu att du bor i Västerås? Det gör jag också nämligen!

    SvaraRadera