torsdag 27 mars 2014

Vi ska tacka ja till varandra!!!

Jag är väldigt glad just nu! Och ändå helt oförmögen att ta in vad jag har gjort idag. Jag skrev till familjen och sa att jag gärna blir deras au pair om de vill ha mig. Var lite nervös när jag skrev det, men jag har verkligen inte en enda anledning till att tacka nej så det var bara att köra. De svarade med att de självklart vill ha mig som au pair och att de ser fram emot att ha mig där som en del av familjen! CC vet om att vi vill tacka ja till varandra. Vi ska bara bestämma mitt resedatum och familjen ska färdigställa sin profil först.

Jag frågade mamman om hur mycket jag får skriva om dem på bloggen. På vissa bloggar skriver ju au pairerna påhittade namn på familjemedlemmarna och i vissa fall lägger de inte upp bilder på familjen alls. Jag har hållit tummarna för att de här föräldrarna ska tycka det är okej att jag lägger upp bilder, för det är ju så himla kul att få dela med sig av ens vardag. Mamman sa att hon skulle prata med sin make om det, men att det troligen inte kommer vara nå problem då de båda använder sociala medier väldigt mycket. Yay! :D


2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt! Stort grattis till matchningen! :D när är det mest troligt att du åker? Glad för din skull! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :D Vi har bestämt att det blir den 23 juni som jag åker!

      Radera