fredag 14 mars 2014

Ny matchning och Proviva-cravings

Jag tackade nej till den italienska familjen och blev genast matchad med en ny. Den här familjen bodde i Minnesota och bestod av en mamma, en pappa och en son på 8 månader. Jag gillar att de lagar så mycket mat som möjligt ifrån grunden, för det är något som jag själv behöver träna på. Men det slutade med att jag tackade nej när de bad om en intervju i morse. Hittills har jag inte tackat nej till någon intervju men den här gången visste jag att det inte var någon idé att prata. Det stod på deras profil att mamman jobbar hemifrån för det mesta och tar hand om det mesta av barnets behov. Därför skulle au pairen fungera mera som en assistent åt mamman istället för att ta fullt ansvar för barnet. Det lät inte det minsta kul för mig då jag är där för barnets skull och inte skulle känna mig bekväm med att springa efter mamman och fråga om hon vill att jag ska göra något med/för barnet. Och när hon inte behöver min hjälp, vad gör jag då? Sitter på soffan och väntar tills hon ropar? Jag kan ju inte ge mig ut på utflykter hux flux om hon vill att jag ska vara tillgänglig den större delen av dagen. Nä, det är inte min grej. Så nu väntar jag på att de ska se mitt mejl och släppa mig fri.

Måste tipsa er om Provivas Jordgubbsdryck förresten! Jösses så god den är! När jag gick på gymnasiet så brukade jag rätt ofta dricka den med tropisk smak, vilket var okej men inte nån höjdare. För ett par dagar sedan bestämde jag mig för att vara lite nyttig och testa den med jordgubb och den var grymt god. Perfekt för en varm sommardag. Det enda jag inte dricker är det sista i botten på glaset för där hamnar alla pyttesmå frön. Det blir en sån skillnad när man känner att juicen inte består av en massa socker, utan mest riktiga frukter och bär. Så min kropp har haft rena rama cravings efter den här juicen. Efter ett par dagar är förpackningen redan tom! Idag köpte jag hem Hallon och Björnbär också, så får se hur den smakar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar