lördag 15 mars 2014

Nästa matchning

Familjen med ettåringen försvann från min profil för någon timme sedan, så jag blev matchad med en ny precis. Jag insåg inte förrän jag började följa andra au pairers bloggar vilken otrolig tur jag har som får matchningar så snabbt. Vissa får vänta i flera veckor. Jag vet inte varför jag garanterat får en ny matchning inom ett dygn men jag kan bara vara enormt tacksam för de chanserna såklart.

Som så många andra familjer så bor dessa i New Jersey. En pojke på 4½ år, en pojke på 2½ år och en flicka som är 9 månader. Även här är mamman hemma med barnen om dagarna. Just nu har de en svensk au pair boendes hos sig som flyttar hem i sommar. Återigen så är jag inte särskilt sugen på att bo hos en familj där jag inte kommer få ta hand om barnen på egen hand. Bara tanken på det gör mig stressad då jag kommer hämma mig själv från att ta hand om barnen på mitt eget vis. Jag kommer hela tiden undra om mamman tycker jag gör rätt eller fel. Dessutom så är det här säkert den trettionde familjen som skriver: "Gäster är endast tillåtna i huset när vår au pair inte arbetar. Vi tillåter inte att gäster övernattar. Manliga gäster är absolut inte tillåtna överhuvudtaget". 

Helt okej regler om familjerna bara kunde sluta understryka det där med manliga gäster. Vad är grejen liksom?? Lever vi fortfarande i en sån inskränkt värld att vi tar för givet att alla kvinnor som jobbar med barn är heterosexuella? HA! Alltså jag orkar inte... men men, jag är heterosexuell i alla fall och skulle aldrig bjuda hem en gäst hos en familj som de inte har godkänt innan. Hamnar jag hos min drömfamilj så kommer jag ha mitt egna lilla hem i huset i trädgården och de har sagt att jag får ha vilka gäster som helst där

2 kommentarer:

  1. Det där med "manliga gäster" är så, jag vet inte ens vad jag ska säga. haha. I min familj fick jag inte ens ha killar som vänner. Varför ska en familj bestämma att jag inte får ha killar som vänner? Och familjen som ringde mig när jag var i rematch sa "no sex in the house, I tell you NO SEX IN THE HOUSE! Then you can go to his house", då kände jag bara men herregud! Jag har faktiskt någonting innanför pannbenet. Även om de inte verkade tro det! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, visst är det fånigt! När det gäller sånt här så märker man ju hur gammeldags USA är jämfört med Sverige. Vilket är ironiskt med tanke på hur modernt landet egentligen är för övrigt. Man förstår ju att föräldrarna vill ha tydliga regler så det inte blir nåt missförstånd, men deras fördomar om killar gör mig tokig xD

      Radera