tisdag 11 mars 2014

Första intrycket

Har precis haft intervju via Skype med mamman i familjen! Utifrån deras efternamn och hennes utseende så verkar de vara italienska. Hon gav ett mycket bättre intryck än vad profilen gjorde. Hon hade tydligen fyllt i den för två år sedan när hon försökte hitta en au pair, men det slutade med att hon fick en au pair via en annan organisation då istället. Hon var trevlig, verkade ha humor och var bra på att förklara sina förväntningar på mig. Hon och pappan (ja, hon var gift visade det sig) jobbade långa dagar så jag skulle få ta hand om barnen rätt mycket, särskilt ettåringen, vilket jag inte har något emot. Hon håller på och skickar bilder till mig nu. Fick just en bild av ettåringen. Hujeda mig vilken sötnos.... :D

Jag förklarade läget för henne med den andra familjen i New Jersey och jag ska hålla henne uppdaterad om det. Än så länge lutar jag fortfarande mot dem. Men det här är ett bra andrahandsval om det första inte skulle funka. Det bästa med hela intervjun var att hon tyckte att jag hade perfekt engelska, som att jag hade bott i USA i flera år! Blir så himla glad när värdfamiljer säger det för engelska var mitt favoritämne i skolan. Så även fast jag inte åker till USA för att lära mig engelska så har jag velat bli bättre på min amerikanska dialekt, då jag tycker den är betydligt svårare än den brittiska. Men att så många familjer har sagt att de tycker jag pratar bra amerikansk engelska känns såklart jättekul :D Min magkänsla angående den här familjen är inte 100% säker så kommer behöva fler Skype-samtal där hela familjen är med för att avgöra. Just nu var mamman på jobbet. Så den här veckan kommer jag att sitta som på nålar över att få besked om "Brads" jobb.

Men Walk off the Earths nya cover och vårvärmen som har kommit gör dagarna lättare! :)
)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar