söndag 9 mars 2014

Väntar på svar om intervju

För ett par dagar sedan blev jag matchad för tredje eller fjärde gången sen min drömfamilj släppte mig fri. Mamman mejlade mig i fredags om att göra en intervju och jag svarade direkt att jag har tid nu under helgen. Hon har inte svarat än så förhoppningsvis ser hon det snart. Annars får vi väl ta det under veckans gång. Den här familjen bor också i New Jersey men jag har ingen bra koll på dem alls. Familjen består av en mamma och tre små barn - en pojke på snart 5 år, en flicka som är 3 år och en pojke till som är 1 år. Åldrarna på barnen är helt perfekt för mig, men profilen är otroligt slarvigt skriven och det ger ju inget bra första intryck tyvärr. Det står att mamman är gift men det står inget om partnern och hennes efternamn på mejlen matchar inte efternamnet som hon har uppgett på profilen. Så jag gissar att hon kanske ligger i skilsmässa. Ska fråga om det när vi har intervjun. Har 19 frågor uppskrivna för hon har bara fyllt i det obligatoriska. Resten är ifyllt med en bokstav och en prick... familjen har haft en au pair sen tidigare så jag gissar att den personen bor hos dem för tillfället. Jag har ingen bra känsla angående familjen men ger dem såklart en chans.

Jag har inte varit aktiv och skrivit till någon av familjerna jag blivit matchad med eftersom att jag fortfarande håller tummarna att få bo hos min drömfamilj. Jag får väl veta om någon vecka. Jag överväger att stanna hemma i Sverige, avsluta min utbildning och sen ta mig till USA (och resten av världen) på egen hand annars. Jag har hört på tok för mycket negativt om organisationen och även fått uppleva en del av det själv. Det känns rätt drygt att ge upp detta då processen har varit väldigt lång för mig. Men energin börjar ta slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar