torsdag 20 mars 2014

Vårdagjämning och 13 hästar

Då har klockan slagit 16:57 och vårdagjämningen har inträffat :) härligt! Jag blev väldigt överraskad igår när det öste ner snö hela dagen. Jag hade precis vant mig vid vårvärmen och hoppats på att få se nån enstaka vårblomma. På SMHI står det minusgrader den ena dagen och plusgrader den andra. Jag längtar tills den riktiga värmen börjar kommer så att jag och Sofie kan åka ut till någon av Västerås alla stränder någon tidig morgon som planerat.

Igår blev jag matchad med en familj som bor i Portland, Oregon. De har en 5-årig dotter och en son som är 8 månader gammal. Om de mejlar och vill ha en intervju så kommer jag att tacka Ja. Men just nu tänker jag mest på att jag ska mejla min drömfamilj imorgon bitti. Hade tänkt göra det i mitten på nästa vecka men pallar inte att vänta. Om de vet redan nu om "Brad" fått behålla sitt jobb eller inte så tycker jag att de borde ha mejlat mig vid det här laget. Så jag tänker bara anta att dem inte vet det än. Men det har snart gått tre veckor så tänker fråga. På ett sätt vill jag inte veta svaret för oavsett vad så blir det mycket jobb som ska göras. Om jag ska till USA och bo hos dem så måste det ordnas med papper som ska skickas in, packning, ekonomi osc. Om jag inte kan bo hos dem så kommer jag stanna kvar i matchningsprocessen men troligen stanna kvar i Sverige, hitta egen lägenhet, gå klart lärarutbildningen, skaffa jobb, resa utomlands själv och bla bla bla... blir trött bara jag tänker på båda alternativen. Det är kul när man väl får det gjort såklart men det här har varit en sån lång process att jag inte orkar tänker för långt in i framtiden.

Små saker underlättar vardagen dock! Som att jag ska se Alexander Rybak uppträda i slutet på maj! Det är ett tag dit men jag blev glatt överraskad när jag såg att han kommer hit till Västerås! Alexander är ju en av de väldigt få ESC-vinnarna som har lyckats behålla en internationell karriär långt efter sin vinst. Hans musik är riktigt bra och det faktum att han är otroligt trevlig och har fötterna på jorden skadar inte. Under de senaste veckorna har jag följt programmet "Hver gang vi møtes" på norska tv2:s hemsida. Det är som Sveriges version av "Så mycket bättre". Jag känner inte till någon av de andra artisterna som är med, men har varit väldigt kul att se Alexanders tolkningar av deras låtar. För att inte tala om senaste programmet då de tolkade hans låtar. Eftersom att jag aldrig har sett honom spela live så kollade jag in hans turnéplan och blev lagom förvånad när jag såg att han inte bara kommer till Sverige, utan även till min hemstad! Han ska vara gästartist på en musikfestival där unga musiker deltar och visar vad de kan. Så jag och Sofie ska gå dit och kolla!

Alexander Rybak gör sin underbara tolkning av Elgs låt "Lucky one"...

Sigvart Dagsland gör en fantastiskt fin tolkning av Alexanders låt "13 horses"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar