torsdag 13 februari 2014

Vad vågar man bjuda en kändiskock på?

Det blir intervju med familjen i helgen! Eller det känns ju fel att kalla det intervju. Även fast det är dem som ska anställa mig så handlar det i slutändan om att man ska komma överens och kunna bo ihop utan att vilja ha ihjäl varann. Det här ska ju vara en kul upplevelse och då är det flera komponenter som ska gå ihop. Jag försöker att inte ha för höga förhoppningar på den här familjen, men än så länge är dem den bästa jag har matchats med. Området där de bor är fyllt av historia och gamla vackra hus vilket är en dröm för mig som är historieälskare. Både föräldrarna och barnen verkar ha fötterna på jorden och är bra på att fokusera på det positiva. De lägger stor vikt vid, precis som jag, att alla människor ska ses på som individer istället för grupper. Det är en ynnest att ha blivit matchad med en sån familj då USA som sagt tyvärr är rätt gammelmodiga trots att de är ett sånt modernt land. Se bara på hur många stater det är som fortfarande inte tillåter homosexuella äktenskap. Att hantera folks fördomar kommer vara min största utmaning där borta, det är jag säker på. Men jag skulle aldrig få för mig att dra ett helt land över en kant, jag vet att det finns gott om personer där bort med öppna sinnen. Så det är ju ingen anledning till att stanna hemma! Jag har säkert en del att lära av människorna där borta också. Den här familjen hade egentligen tänkt att au pairen skulle börja jobba under våren, men då ena föräldern är hemma medan den andra jobbar så kan de vara flexibla. Mitt resedatum är ju i slutet på juni men de ska iväg på semester då så det blir nog att jag kommer dit i mitten på juli istället. Om det nu blir av.

Igår testade jag att baka en av mina favoritkakor... hallongrottor! Har aldrig gjort såna förut så de vart inte helt lyckade men absolut ätbara! (Inget jag hade bjudit Gordon Ramsay eller Leila Lindholm på dock, hehe...). Hade i dubbelt så mycket margarin än vad som stod i receptet för hur mycket jag än hade i så gick det inte att forma mördegen till bollar och göra en grop till sylten utan att mördegen sprack! Det var inte helt fel att få i sig ett par varma mackor efteråt, som smakade betydligt bättre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar