tisdag 4 februari 2014

"I think that I shall never see a poem lovely as a tree" - Joyce Kilmer

Ibland behövs det en utflykt mitt ut i ingenstans. Så i söndags passade jag och Sofie på att spendera ett par timmar ute på Björnön. Ett populärt ställe på sommaren men lika fint på vintern! Vi satte oss på samma bänk som vi satt på senast vi var där, men istället för att kolla ut över vatten så hade vi den snötäckta Mälarisen framför oss. Jag började prata om "Tomten - en vintersaga" som det visade sig att Sofie aldrig hade sett. Så medan vi fikade bullar, smörgåsar, saft och varm choklad så såg vi den via YouTube. Urmysigt!! Vi blev kalla av att sitta ner så vi började köra charader, men blev snabbt distraherade och bestämde oss för att våga gå ut på isen istället. Vi var inte jättemodiga, det var trots allt plusgrader, men vi gick ut en bit och tog lite fina bilder. Som hobbyfotograf var det ett drömläge så jag hade en hel del bilder att lägga in på datorn efteråt. Det har ju som sagt blivit plusgrader så snön smälte in i skorna på oss så till slut var det dags att ta bussen hem igen! Nu längtar jag tills solen börjar värma och de första vårblommorna dyker upp ur jorden. Då drar vi ut till Björnön igen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar