lördag 22 februari 2014

Breakfast at Tiffany's

Idag pratade jag med min värdfamilj för första gången efter Skype-samtalet i lördags. Redan i onsdags så mejlade jag dem för jag ville att dem skulle veta att jag verkligen menade det jag sa förut, att jag mer än gärna vill vara deras au pair. I morse fick jag ett lika positivt svar tillbaka vilket såklart kändes jättebra!

Familjen bor i New Jersey vilket betyder att jag bara har en 40 minuter kort resa till New York. Jag har en känsla av att jag kommer spendera mycket tid där. Jag har redan en klänning helt dedikerad till just detta. Au pair skolan ligger på Long Island så jag slipper sätta mig på ett flygplan till för att åka till familjen vilket är skönt. De ska köpa en bil som jag kan använda men tills dess kommer jag att åka med buss/tåg. När jag längtar dit extra mycket så brukar jag titta på Glee-avsnittet där de åker till New York för första gången. Jag ser redan framför mig hur jag kommer stå där på Times Square och förväntat titta upp på alla byggnader som Rachel gjorde.


"Rachel, wake up. We're going to breakfast at Tiffany's!" - Kurt

Central Park, Broadway, Tiffany's, Carlo's bakery i Hoboken... allt bara väntar på mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar