torsdag 6 februari 2014

Lite au pair uppdateringar

Vaknade idag av att jag hade en konstig (mar?)dröm. Jag arbetade som au pair hos en amerikansk familj med tre urgoa ungar men mamman var frenetisk som få. En sån där förälder som andas mer med halsgropen än med magen. Som stressar med städning, att hinna till jobbet i tid, oroar sig för om barnen verkligen kommer klara sig utan föräldrarna osv. En sån som inte stannar upp för att bara njuta av stunden ibland. Var skönt att vakna upp och inse att det bara var en dröm.

Lite goda nyheter är att det äntligen har börjat trilla in familjer i matchningsprocessen som behöver au pairer till sommaren!! Tar det väldigt lugnt fortfarande och skriver till de som jag finner intressanta och pratar såklart även med dem som skriver till mig. Ju fler familjer det är som behöver au pairer till sommaren desto lättare kommer det ju bli att hitta någon som passar. Så jag lutar mig mest bara tillbaka nu och väntar.

Hämtade Sofie från jobbet idag för jag ville ändå åka förbi Coop Forum och kolla på resväskorna som de har där. Har redan handbagage och kabinbagage fixat så det här kommer bli resväskan som jag packar det mesta i. På internet hade jag kollat upp priset och där stod det att resväskor kostar ca 1300 kr så jag hade lagt undan det. Så döm om min förvåning när Coop sålde väskor för bara 240 spänn! Jag började nästan kolla om det var nåt fel på väskorna efter att de såldes så billigt. Men jag antar att säljarna på internet helt enkelt tar överdrivet mycket betalt för sina varor. Så jag köpte den medelstora väskan för jag har inte koll på flygbolagens regler för storlek och vikt på väskor ännu. Skönt att ha det fixat sådär spontant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar