måndag 27 januari 2014

Yo soy Caroline

Är så nöjd med min nya skrivpartner! När man ska göra stora skolarbeten med främlingar så brukar det antingen kunna bli grymt bra eller grymt dåligt. Även om man har samma intressen så kan ens personligheter och sätt att skriva texter på sätta rejäla hinder på vägen. Idag träffades jag och Sussi för att börja arbeta för första gången och det gick kanonbra! Jag pallar inte att arbeta med personer som tar allt på för stort allvar, så Sussis flummiga humor passar mig perfekt. Vi har nästan läskigt lika idéer om hur vi vill formulera meningar och lägga upp arbetet. Jag ser äntligen fram emot att skriva examensarbetet igen. Jag sov dåligt inatt och var på dåligt humör igår kväll så nu har jag fått en välbehövlig energikick.

Jag har även tagit tag i en av sakerna som står på min bucket list; att lära mig spanska igen. För en vecka sedan hittade jag ett program på nätet som inte kostade mycket att skaffa och direkt gick jag igenom flera lektioner. Nu har jag låtit det sjunka in ett tag och ska köra nästa omgång idag!

¡Buenas tardes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar