onsdag 15 januari 2014

Bucket list

 Fet text = Avbockat och klart!

1. Skaffa en egen lägenhet
2. Bli klar med min lärarutbildning
3. Skaffa jobb som förskollärare
4. Betala av mina privata skulder
5. Åka hundsläde
6. Se norrskenet
7. Åka snöskoter
8. Bo i det nordligaste Sverige under vintern
9. Bli fadder till ett barn någonstans i världen
10. Bli medlem i djurens rätt
11. Uppleva medeltidsveckan i Visby
12. Se slott och gröna dalar i det skotska höglandet

13. Bo utomlands en längre tid
14. Åka till Grekland och uppleva dess historia
15. Semestra på Hawaii
16. Arbeta som au pair i USA
17. Spendera en heldag på Disneyland
18. Spendera en heldag på The wizarding world of Harry Potter med syrran

19. Se gorillor i det fria
20. Lära mig ytterligare ett språk - helst spanska då jag tyckte det var kul att läsa på högstadiet men gav upp när grammatiken blev för svår.
21. Se Faraonernas pyramider i Egypten
22. Dansa loss i Sydamerika
23. Ta mig modet att skriva upp mig som organdonator
24. Kasta ut en flaskpost i Medelhavet
25. Tatuera mig
26. Bygga en snöigloo som jag gjorde när jag var liten
27. Besöka hobbit village på Nya Zeeland
28. Åka till Queenstown på Nya Zeeland
29. Besöka Leavesden studios där Harry Potter spelades in
30. Färga håret illrött
31. Bli djurfadder
32. Ha en trädgård med egenodlad potatis, ärtor, tomater, jordgubbar, hallon, rabarber, morötter, körsbär, äpplen, päron m.m
33. Se "The Big Five" i Sydafrika

34. Fira jul och nyår på Bondi beach i Australien
35. Hälsa på hemlösa och bjuda dem på mat och ge bort kläder
36. Bo på en ranch i "The south" i USA och leka cowboy
37. Bygga en koja ute på en veranda och, oavsett om det ösregnar eller inte, sova där under natten
38. Se valar och delfiner i deras naturliga miljö
39. Gå en fotokurs och bli en bättre hobbyfotograf
40. Stå uppe på en vulkan
Bilderna där jag själv står uppe på vulkanen Etna är på min trasiga hårddisk. 
Så ni får nöja er med den här modiga lilla geten... ;)

41. Bli yogaproffs
42. Åka luftballong
43. Skaffa hair extensions hos frisören
44. Våga åka utomlands helt själv någon gång (språkresan till Malta räknas inte för då hade vi ledare med oss)
45. Skriva en bok
46. Bo i en mysig liten cottage i en förort eller på landet någonstans i Storbritannien. Precis som Kate Winslet gjorde i "The Holiday".

47. Kunna gå ner i spagat igen
48. Skaffa barn - gärna både biologiska och adopterade
49. Stå på Times Square i New York och titta upp emot himlen
50. Åka helikopter

51. Se en föreställning på Broadway
52. Besöka Leksands kyrka där min farmors sida av släkten har mycket historia
53. Släktforska på min morfars sida i USA
54. Leva loppan i Los Angeles och på The Sunset Strip
55. Festa och se shower i Las Vegas
56. Gå på en guidad tur i Västerås domkyrka
57. Spendera en solskensdag på Château de Versailles

58 Vara värdinna för en av de årliga släktträffarna när jag blir äldre
59. Bjuda in släkt och vänner till ett öppet hus en helt random dag för att bjuda på mina absoluta favorit bakverk. Bara för den trevliga sakens skull.
60. Åka på bilsemester utan något specifikt mål utan stanna där det ser fint ut.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar