tisdag 14 januari 2014

Det jag har kvar för att bli lärare



Jag är omregistrerad på ett par av de kurserna som jag inte är godkänd på och har kollat in dessa scheman. Behöver inte gå på alla lektioner eftersom att jag redan har gått på dem, så är nästan lite peppad att sätta igång och börja med skolan igen. Kommer ju säkert ångra mig ganska snabbt när jag väl måste skriva allt, haha... brukar bli så. Det här är det enda jag har kvar (vilket kanske ser ut att vara mycket för vissa, men jämfört med hur långt efter jag var förut så är jag bara nöjd och glad!)...

Läs- och skrivinlärning - Väntar på svar på en enda tenta. Är den godkänd så behöver jag inte ta igen den kursen när jag kommer hem från USA.
Pedagogisk kommunikation i teori och praktik - Har två tentor kvar här som jag ska försöka bli godkänd på under de närmsta veckorna.
En skola för alla i en värld för alla - Har en meritportfölj kvar att skriva. Det handlar helt enkelt om hur jag själv vill arbeta som lärare i framtiden så även fast det är ett stort arbete att skriva så ser jag fram emot det.
Examensarbete på grundnivå inom kunskapsområdet pedagogik - Examensarbetet som jag ska få en ny skrivpartner till. Bryr mig inte så mycket om vad ämnet är längre, vill bara ha det gjort.
Lärande i matematik - Kursen som jag kommer ta igen när jag är tillbaka i Sverige.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar