tisdag 14 januari 2014

Om du grips av panik, se till att gripas av konstruktiv panik

Skolan börjar igen nästa vecka. Gör lite allt möjligt om dagarna. Har tagit nån slags semester den senaste tiden vilket är skönt. Jag tog tag i att bli vigare igen också. Jag vart ju så motiverad när jag såg de gamla bilderna där jag kunde gå ner i spagat bland annat. Så nu jäklar. För en vecka sedan började jag stretcha för fullt. Hade glömt hur skönt det är att stretcha och pressa musklerna. Och jag är stolt över att jag bestämde mig för att göra något och sen stod fast vid det också! Jajamen, en hel gång stod jag fast vid det. En gång har jag stretchat... haha...

Så just nu spenderar jag nätterna med att mysa med värmeljus och se Prison Break på datorn. Sen går jag och lägger mig vid kl 6 på morgonen och vaknar efter lunch. Jag såg aldrig den sista säsongen av Prison Break, den var en av mina favoritserier men jag tappade intresset efter tredje säsongen som var sisådär. Men nu när jag äntligen ser den fjärde och sista säsongen så visar den sig bara riktigt bra! Lite roligt att jämföra första och sista säsongen dock. De är som två heeelt olika TV-serier. Har hört flera säga att de var besvikna på hur allt slutade så jag lär väl få reda på det inom några dagar.

På torsdag har min klass en rosceremoni ordnad av en elev. Jättefint gjort och jag tänkte vara med. Det kommer vara en enkel grej i kyrkan med tal av prästen, lite sång och kanske tal av någon elev. Sedan kommer två av våra lärare dela ut rosor till alla. Jag ändrade mig i sista stund och mejlade ikväll hon som ordnar det hela och bad henne stryka mitt namn. Jag tyckte det skulle vara ett fint tillfälle att säga hej då till min klass. Men sen skrev alla så mycket på facebook om att de har tagit examen och det är ju kul för dem. Men jag ligger för det första efter och kommer dessutom att avbryta mina studier för att åka till USA. Jag uppfyller två drömmar samtidigt kan man väl säga. Jag blir både förskollärare och au pair på en och samma gång. Och det är ju inte så pjåkigt. Jag har hela livet på mig att arbeta här i Sverige men bara en chans att åka iväg som au pair. Den här examen som jag jobbar på kan jag ta senaste sommaren år 2018 och jag får inte stanna i USA längre än till sommaren 2016 så det finns ingen direkt tidspress. Jag kommer troligen bara ha en mattekurs kvar. Så istället kommer jag ha en större fest för släkt och vänner när jag tar examen på riktigt. Ser redan fram emot den dagen.

(Här tänkte jag lägga in en bild från min student, men eftersom att min hårddisk inte vill fungera rätt så ska jag imorgon skicka iväg den till en reparatör. Försöker att inte freaka ur totalt då den innehåller en massa viktiga minnen, så tänker bara hoppas att de kan rädda vad som räddas kan...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar