söndag 5 januari 2014

Au pair uppdatering

På julafton matchades jag med en familj som jag genast skrev till för jag tyckte de verkade trevliga! Efter att inte ha hört nåt från dem på 1½ vecka så kontaktade jag Cultural Care som tog kontakt med familjen och de hade inte ens märkt att jag hade mejlat dem. Vilket såklart är förståeligt under jul och nyår! Men de lovade att kolla på min ansökan direkt. De står fortfarande kvar på min profil så de har inte tackat nej än i alla fall. Hoppas jag får chans att prata med dem. Jag gillar dem, men de har inte tillräckligt med information om sig själva på profilen för att jag ska kunna avgöra om de är den rätta familjen för mig.

Jag följer ett par au pair bloggar och imorgon är det flera av dem som åker till au pair skolan i New York. Jag blir nervös bara av att läsa om det! Förstår att det är riktigt pirrigt i magen för er alla nu, men det här är ju just den anledningen varför arbetsgivare kommer se er tid som au pairer som något positivt. För att ni vågade åka fastän det var nervöst och för att ni utmanade er själva att bo i ett land där ni tvingades använda ett annat språk än ert modersmål. Så nu hoppas jag att ni får det riktigt kul under er tid i USA! Jag kommer såklart fortsätta följa era bloggar med spänning!


1 kommentar:

  1. Åh ja herregud så nervös jag är nu haha! Taack så mycket, önskar dig all lycka till själv i ditt sökande efter din värdfamilj! Håller tummarna för familjen du matchade med i julas! Kram

    SvaraRadera