torsdag 1 maj 2014

Fler presenter till värdbarnen

Nog för att det var svårt att välja bort en massa favoritböcker, men det blev till slut dessa tre! Böckerna är först och främst till tvååringen men självklart vill jag att bebisen ska kunna ta del av dessa när h*n blir äldre. Det jag har svårast med är att välja den sista presenten till föräldrarna. Några tips??

Min pappa kom på en sån bra idé. BAMSE! Vet inte varför jag inte tänkte på det tidigare. Det var tack vare Bamse-tidningarna som jag lärde mig att läsa. Dessutom så ska jag ju lära barnen svenska så jag beställde "Bamse - Mina första ABC-bok" för 0-3 åringar. 
34 kr - Adlibris

Det var en självklarhet att köpa en av Elsa Beskows vackra barnböcker. (Även fast jag kanske editerar bort vissa stenålders-åsikter när jag läser för barnen, haha). Det fick bli den engelska versionen av Tomtebobarnen!
Mini gift edition, 62 kr - Adlibris

Som svensk så vill man ju gärna dela med sig av Astrid Lindgrens arv. De enda böcker som fanns för lite mindre barn var Emil och Pippi. Jag älskar båda lika mycket så det var bara att välja den jag tycker har finast illustrationer!
103 kr - Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar