fredag 2 maj 2014

Barndomslådor

Jag ska på min hälsoundersökning nästa vecka så har rotat runt i mina gamla lådor idag för att hitta vaccinationskortet. Har hittat två stycken som jag hoppas räcker som bevis för läkaren, annars får jag be BVC skicka det till honom. För övrigt var det kul att kolla igenom gamla minnen! Hittade löjligt många teckningar som jag har målat, men den här var ju riktigt fin. Misstänker att jag har fått måla på ena sidan och sen har mina dagisfröknar vikt ihop pappret för att skapa ett mönster på båda sidor. Tänker lätt rama in den någon dag!


Insåg att jag kunde få tips från mina gamla lärare nu när jag själv ska bli lärare! I nyhetsbreven till vårdnadshavarna hade min favoritfröken Kerstin låtit oss barn agera konstnärer. I slutet på brevet stod det "Veckans konstnär" och så hade jag ritat en person (kanske mig själv), två solar, gräs, blå himmel och skrivit under med mitt namn. Bra knep för att få barnen att känna sig speciella! Vi hade även en varsin "Hemlig läxa-bok". När vi fick tillbaka böckerna efter varje inlämning så stod det ett nytt meddelande från fröken. Oftast gav hon oss en slags uppgift, som att ta med oss vårt favorit gosedjur till skolan nästa dag.


Minns ni när jag skrev om Trolles Trafikskola? Jag fick ju hem böcker tillsammans med varje kassettband. Blev överlycklig idag när jag hittade alla! Visste inte att vi hade de kvar. Av 16 utgivna böcker så har jag nio stycken. Har faktiskt funderat på om jag ska ta med dem till USA för att lära tvååringen lite trafikvett - blir nog så!

1 kommentar:

  1. Sofie på gidde :)2 maj 2014 kl. 14:54

    Vad roligt att du hade alla böckerna kvar. :D Eller ja nio av dem i alla fall. Tycker verkligen att du ska ta med dem. :)

    SvaraRadera