torsdag 26 december 2013

Mitt år - 2013

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, väldigt många saker. Särskilt i somras då jag och min vän Sofie åkte iväg på så många utflykter som möjligt. Slott, stränder, många skratt... en fantastisk sommar.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag tror inte jag hade några.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ett flertal gamla klasskamrater från högstadiet fick barn, nästan varenda en fick döttrar av nån konstig slump!

Men min vän Lisas dotter föddes förra året!

4. Dog någon som stod dig nära? Ja min farmor.

5. Vilka länder besökte du? Jag stannade i Sverige hela året för att spara pengar till USA.

6. Är det något du saknat år 2013 som du vill ha år 2014? Äventyr! Inte kasta-mig-ut-från-flygplan äventyr för jag gillar inte ens att åka berg o dalbana, men saknade att göra saker som skakar om min vardag.

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? Så många... men 3 juli är en av de speciella dagarna då Sofie och jag besökte både Tidö slott och Engsö slott på samma dag. Det var spontanäventyr och en vacker dag. 21 juli spenderade jag, Sofie och min faster på Vinön. Det var en perfekt dag med massor av sol och bad. Även 8 april var ett viktigt datum då jag såg Lana del Rey uppträda.

8. Vad var din största framgång 2013? Att jag uteslöt en person från mitt liv som bara utnyttjade mig som vän och sket i att göra något snällt tillbaka. Jag hjälper gärna andra att bli framgångsrika om jag tycker att de förtjänar det, men glöm då inte vem som fanns där när du inte var så värst populär.

9. Största misstaget? Jag försöker att aldrig ångra något. Det som hände förr är bara en illusion och jag gjorde det jag tyckte var bäst där och då. Sen kan man bara lära sig av misstagen och se det positiva med det.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Inte skadat mig men har varit förkyld och haft magsjuka flera gånger.

11. Bästa köpet? Oj, kan inte välja.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder, mat, böcker, filmer, biljetter till föreställningar/spelningar.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Har varit roligt att komma igång med släktforskningen och stilla min nyfikenhet.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013? Black veil brides platta "Wretched and divine" och nästan alla Lana del Reys låtar!!


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare

16. Vad önskar du att du gjort mer? Borde säga att jag skulle lagt mer tid på plugget, men är man skoltrött och inte vill gå in i väggen så har jag gjort helt rätt i att utöka min utbildning med en termin till. Så jag svarar att jag hade velat ta fler promenader då jag älskar naturen.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit skräpmat (fast jag har lärt mig att laga flera olika vegetariska rätter i år, så det är faktiskt ett stort steg framåt).

18. Hur tillbringade du julen? Glodde framför datorn på Julafton. På Juldagen kom mormor hit och vi åt julmat, tittade på "Tomten - en vintersaga" via YouTube, kollade lite andra roliga videos och öppnade paket.

19. Favoritprogram på TV? Galet många

20. Bästa boken du läste i år? Vågar inte ens gissa hur många bra böcker jag har läst. Så kan väl nämna en av dem; "The mortal instruments" serien är väldigt bra.

21. Största musikaliska upptäckten? Walk off the earth. Blev så glad när de annonserade att de kommer till Sverige i vår så jag får se dem live innan jag åker till USA!

22. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jag önskade mig en upplevelse, precis som förra året. Både jag och Sofie har kommit fram till att födelsedagar blir bäst på det viset. Man äter nåt gott, kanske shoppar lite och bara umgås med de man trivs bäst med.

23. Något du önskade dig men inte fick? Inte såvitt jag minns. När man har egen inkomst från CSN så kan man ju köpa det mesta själv bara man är smart och fördelar pengarna rätt.

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Sofie överraskade mig med en picknick på en galet vacker nyöppnad strand. Jag fick skrabbelucker och födelsedagsmuffins och vi hade jättekul! Sen blev jag firad hemma på kvällen med den obligatoriska chokladbakelsen från Öhrmans och presenter som kommer till användning i min process att bli au pair! (web cam för att prata med familjer, ryggsäck för utflykter osv.)






25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nej jag är väldigt nöjd. Hösten och vintern har varit rätt segt men jag är medveten om att det bara är det sista klivet man tar tillbaka innan man kastar sig ut på ett äventyr. Så det är okej.

26. Hur skulle du beskriva din stil år 2013? Har vågat ha ärmlösa kläder på mig vilket är en big deal då jag inte gillar att visa överarmarna i vanliga fall. Så modig om än fortfarande ganska vanlig är väl svaret.

27. Vad fick dig att må bra? Spontanitet och att jag har tagit vara på livet så mycket. 

28. Vem saknade du? Morfar

29. De bästa nya människorna du träffade? Har inte träffat någon ny såvitt jag kan minnas. Kanske någon enstaka person men ingen som har blivit en nära vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar