onsdag 11 december 2013

Det är ju det här med pengar...

Yes!! Fick precis antagningsbeskedet och kom in på alla kurserna jag hade sökt. Den jag var minst intresserad av var jag reserv på. Så nu har jag tackat ja till "Politik och förvaltning". Skulle tycka att den kursen vore intressant att gå men jag ska prioritera att gå klart lärarutbildningen såklart. Även problemet med det verkar lösa sig. För att få CSN måste jag plugga ett visst antal poäng på heltid och idag fick jag veta att de uppgifter jag har kvar räcker för att skrapa ihop de poängen. Enda anledningen till varför jag sökte andra kurser var för att jag troligen inte skulle kunna få CSN. Det är ju det där med pengar... man får göra vad man kan runt juletider och för att tjugotusen-kronor-till-USA-budgeten ska gå ihop. Man behöver totalt ca 13000-15000 kronor för försäkringar, hälsoundersökningar, få polisregister hemskickat osv. De resterande tusenlapparna sparar jag till min första tid i USA. Det skadar aldrig att ha lite extra med sig. Dessutom får man inte glömma alla övriga kostnader runt omkring. Måste till tandläkaren innan jag åker för det är på tok för dyrt i USA. Jag behöver köpa en laptop så jag har något att lägga in bilderna på. Jag är en enträgen fotograf så min kamera och iphone lär båda vara fullsmockade efter bara ett par dagar! En ny resväska vore bra att ha också. Jag har en mellanstor som jag kommer packa ner allt som jag behöver ha på au pair skolan i. Måste köpa småsaker som är lätta att glömma såsom en adapter. Måste uppdatera passet också. Jag skrev en lista redan i somras och har bockat av saker sen dess.

Nu ska jag ringa CSN och höra om det där med poängen verkligen stämmer. I så fall skickar jag in en ansökan redan idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar