lördag 23 november 2013

“Speed is not always a constituent to great work” - E.A. Bucchianeri

Det får bli två inlägg idag. Jag tog ett beslut precis nyss som var så bra! Har varit så stressad över examensarbetet och meritportföljen att jag inte har orkat skriva någonting nästan. Så istället för att springa runt som en yr höna så har jag bestämt mig för att helt enkelt lämna in meritportföljen senare. Jag kommer ju ändå inte ta examen i Januari så nu kan jag istället fokusera 100% på examensarbetet så det blir klart och kan redovisas i tid. Så får det bli matematik och meritportfölj i början av nästa år, vilket känns helt lagom. Farmor dog igår så det blev en hög med grejer som lades på varandra och då måste man till slut vara realistisk. Jag har aldrig varit en tävlingsmänniska eller någon som kör på oavsett vad och leker superhjälte. Jag tar allt i min egen tid och takt och tack vare det har jag nog besparat mig några åldersrynkor. Skolan är viktig men inte viktigast. Jag väljer att leva medan jag ännu lever.

För att få pengar från CSN i vår så behöver jag läsa fler poäng än bara de gamla uppgifterna på lärarprogrammet. Så jag har sökt in till tre olika kurser. Måste komma in på en utav dem, annars blir det vääääldigt knapert med pengar innan jag åker till USA. Men jag är behörig till alla så tänker inte oroa mig över det. Den 11 december får jag reda på om jag blivit antagen till Politik och förvaltning, Handelsrättslig översiktskurs och/eller Medborgarskap, individ och samhälle. De var de enda kurserna som lät relativt intressanta och som jag troligen skulle ha lite nytta utav.

Om en timme har jag träff över Skype med familjen som jag för tillfället är matchad med. Blir kul att se hur dem är! Så nu ska jag passa på och skriva tre små skoluppgifter innan det är dags. Hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar